Agile: caracteristici si beneficii

Agile: caracteristici si beneficii

Abordarea Agile are multe beneficii. Tocmai de aceea popularitatea sa este intr-o continua crestere, implementarea acestei metodologii in companiile aflate in plina evolutie, care au in dezvoltare numeroase proiecte fiind un obiectiv pe care multi manageri il au.

Aceasta abordare este complet diferita de metoda traditionala de management al proiectelor, deoarece nevoile clientului sunt prioritare, iar dezvoltarea produsului se realizeaza treptat, pentru ca schimbarile care pot aparea pe parcursul proiectului sa fie mai usor de asimilat si implementat. 

Beneficiile metodologiei Agile 

Printre cele mai relevante pentru companii se numara capacitatea de a gestiona prioritatile in schimbare si de a dezvolta mecanisme care sa transforme o schimbare potential negativa intr-un avantaj competitiv.

Un alt beneficiu important este transparenta. Procesele si progresul proiectului sunt descrise in mod clar, ceea ce promoveaza o munca in echipa eficienta. Aceasta metoda inlatura barierele dintre procesele de afaceri si tehnologie sau dintre cerinte si modul de indeplinire a acestora, in timp ce managementul traditional de proiect ar considera ca este o opozitie naturala. 

In cazul Agile, aceste doua aspecte trebuie sa mearga mana in mana pentru ca proiectul sa aiba succes. Comunicarea eficienta si frecventa aduce, de asemenea, propriile beneficii, cum ar fi reducerea timpului de lansare pe piata si imbunatatirea productivitatii echipei.

Un alt beneficiu important, adesea subestimat, este ca echipele se bucura sa lucreze intr-un astfel de mediu agil. In structurile de management traditionale, cativa lideri le spun celorlalti ce sa faca, in timp ce prin aplicarea Agile, metodologie care pune accentul pe colaborare si brainstorming, deciziile sunt luate in echipa. 

Responsabilizarea este esentiala pentru aceasta abordare. Prin urmare, companiile care au adoptat aceasta metodologie gasesc mai usor sa recruteze si sa pastreze talentele, deoarece candidatii stiu ca vor primi mai multa recunoastere si sprijin decat in companiile traditionale.

In centrul metodei Agile se afla o mai mare implicare a clientului si o mai buna reactivitate a echipelor, aceasta abordare avand 4 valori fundamentale:

  1. Echipa, este mai importanta decat procesele si instrumentele; 
  2. Aplicatia, adica functionalitatile operationale, sunt prioritare in fata documentatiei exhaustive;
  3. Colaborarea cu clientul, mai degraba decat contractualizarea relatiilor;
  4. Acceptarea schimbarii, mai degraba decat respectarea unui plan.
CATEGORIES
Share This