Factoringul explicat pe înțelesul tuturor

Factoringul explicat pe înțelesul tuturor

Factoringul reprezintă finanțarea facturilor pentru obținerea rapidă de numerar și se caracterizează prin cesionarea facturilor cu plata la termen. Acest serviciu te ajută să continui activitatea companiei fără a te mai îngrijora de încasarea la timp a facturilor, permițându-ți să te concentrezi mai mult asupra posibilităților tale de dezvoltare.

Pentru a înțelege mai bine cum funcționează factoringul îți propunem un exemplu fictiv. Să spunem că un om de afaceri tocmai a început un business importând widgeturi, folosind 70.000 de euro în numerar pe care i-a economisit de-a lungul timpului. El este încrezător că există o cerere bună pentru produsele firmei sale și că poate înregistra un profit de peste 30%.

După cum se dovedește, aprecierea antreprenorului nostru este corectă. În prima săptămână primește o comandă de la Compania X în valoare de 100.000 de euro și el poate îndeplini această comandă folosind 70.000 de euro din capitalul său inițial. După livrare, el facturează Companiei X suma de 100.000 euro și înregistrează un profit de 30.000 euro. Problema vine în a doua săptămână când Compania Y, căreia îi făcuse și o prezentare de vânzări, plasează o comandă – una chiar mai bună, să zicem, 135.000 de euro – iar compania respectivă vrea produsele imediat.

Omul nostru de afaceri este nerăbdător să onoreze această comandă, dar nu poate pentru că nu mai are bani gheață. Capitalul său de 70.000 de euro a fost plasat integral în comanda oferită Companiei X, iar furnizorii săi străini nu-i permit niciun credit. Compania X îi datorează acum 100.000 de euro, dar în condițiile normale de facturare este posibil să primească plata peste 30, 60 sau chiar 90 de zile. Ce poate face respectivul om de afaceri?

Cele mai citite articole

În acest stadiu, abordarea băncii pentru o linie de credit convențională nu este probabil o soluție la problema respectivului antreprenor. Banca îi va refuza cel mai probabil solicitarea de împrumut, având în vedere că firma lui funcționează de prea puțin timp. În plus, limitările de marjare a activelor și alte rapoarte ale bilanțului pe care băncile le aplică în mod normal acestor credite ar exclude probabil un răspuns favorabil. Chiar dacă banca ar fi înclinată să acorde creditul, timpul de răspuns și implementare ar fi de obicei de cel puțin două până la trei săptămâni și probabil mai mult, în timp ce omul de afaceri are nevoie de lichidități rapid.

Să presupunem, totuși, că antreprenorul nostru ar putea vinde creanța de 100.000 euro pe care i-o datorează Compania X în schimbul a 97.000 euro bani cash pe care i-ar primi pe loc. Profitul său din tranzacția cu Company X va fi efectiv redus de la 30.000 euro la 27.000 euro. Dar omul de afaceri ar putea apoi să folosească suma de 97.000 de euro imediat pentru a finaliza vânzarea în valoare de 135.000 de euro către Compania Y și, astfel, să realizeze un profit brut suplimentar de 41.000 de euro.

Factoringul îi permite să facă acest lucru, producând o situație din care vor avea de câștigat toți cei implicați.  Compania de factoring primește o rată bună de rentabilitate a fondurilor desfășurate într-o tranzacție de active curente pe termen scurt, în timp ce omul nostru de afaceri se bucură de profituri brute mult mai mari decât ar fi fost în stare să realizeze altfel.

Acesta este, în esență, factoringul, o operațiune care permite firmelor mici și mijlocii să obțină rate de creștere pe care altfel nu le-ar putea atinge, din cauza lipsei de numerar sau credit operațional. Nu este conceput pentru cei care au suficiente resurse de numerar sau de credit pentru a profita de toate oportunitățile disponibile și nici nu este rentabil atunci când este utilizat ca o metodă de accelerare a creanțelor, în cazul în care nu ar exista niciun cost de oportunitate în așteptarea plății.

Cele mai citite articole

CATEGORIES
Share This