De ce este important sa te promovezi pe Facebook?

De ce este important sa te promovezi pe Facebook?

Promovarea pe Facebook  este un proces indelungat. Mai ales daca exista timp si dorinta, dar ai un buget restrans. Facebook este o retea sociala scumpa, dar, in acelasi timp, una dintre cele mai eficiente metode de promovare pe Facebook. Ce se intampla daca nu exista bani, dar traficul de pe Facebook este foarte necesar? In promotia gratuita, principala resursa este timpul: ore, zile, saptamani, luni petrecute pe site. Exista trei optiuni pentru promovare pe Facebook: profil personal, grup, public (fan page).

De ce nu un grup?

Un grup este un spatiu pentru comunicare, nu pentru afaceri. Grupul Facebook este adesea numit „chat de discutii moderator”. Daca este important sa pui intrebari si sa construiesti o discutie cu abonatii, aceasta este optiunea ta. Dar acest lucru se intampla extrem de rar. Grupurile nu sunt concentrate pe branding. Logo-ul poate fi pus doar pe avatarul grupului. Postarile publicate in grupuri practic nu intra in fluxul de stiri al abonatilor. Acesta este, in general, un subiect dureros pentru toti cei care lucreaza cu Facebook. Nu exista informatii de contact si geo-tag-uri in grup. Grupurile Facebook nu au statistici sau analitice. De asemenea, nu vei putea directiona anunturi directionate catre un grup, deoarece grupul nu este indexat de motoarele de cautare.

De ce exact Promovare pe Facebook?

Promovarea pe Facebook nu este un proces rapid. Dar daca alegi strategia potrivita, mai degraba decat sa o abordezi pentru spectacol, iti poti gasi clientii in aproape orice domeniu – de la imbracaminte si pana la macarale de inchiriat. Exista trei modalitati prin care poti face promovare pe Facebook: promovare pagina personala, grup sau pagina de afaceri. A treia optiune este cea mai potrivita pentru promovarea companiei. Exista mai multe motive pentru aceasta. In profilul personal nu vei putea utiliza numele companiei sau magazinului – ci doar numele si prenumele. Si daca este posibil sa „pacalesti sistemul” specificand in schimb un nume de marca, atunci Facebook poate detecta oricand o incalcare. Functionalitatea grupului este axata pe comunicare si nu pe vanzari si branding. Logo-ul din grup poate fi plasat doar pe avatar, geo-tag-urile si informatiile de contact nu pot fi setate, iar directionarea in grup este imposibila. Promovarea grupului pe Facebook este dificila, deoarece nu are statistici si este imposibil de urmarit eficienta. De asemenea, postarile din grup au o acoperire redusa si sunt slab afisate in flux.

Promovare pe Facebook – Avantaje

Pe pagina de Facebook poti face coperta de marca si avatar. Paginile sunt bine indexate si afisate in rezultatele cautarii. Publicatiile abonatilor apar pe o pagina publica numai dupa aprobarea de catre moderatori, iar in timpul absentei tale, publicul tau nu va fi bombardat cu spam. Pe pagina, poti configura blocul cu contacte si recenzii. De asemenea, poti viza si masura performanta in sectiunea Statistici. Linkul catre pagina este mai scurt decat cel pentru grup, mai usor de retinut si pare mai frumos.

CATEGORIES
Share This